عدسی آنتی رفلکس چیست؟

عدسی آنتی رفلکس چیست؟

عدسی آنتی رفلکس چیست؟

عدسی آنتی رفلکس چیست؟

عدسی ها در عینک تنوع های زیادی دارد که یکی از انواع آن عدسی آنتی رفلکس است که با پوشش ضد انعکاس نور یا ضد بازتاب نور پوشانیده شده و باعث می شود در زمان استفاده بخش زیادی از نور های نامناسب برای چشم را حذف کند. وقتی چنین اتفاقی رخ دهد دید فرد در فضاهای پر نور مثل رانندگی در شب یا داخل اتاق وقتی که چراغ ها روشن است راحت تر و نرم تر خواهد شد و از دیگر محاسن آن دیرتر خسته شدن چشم هنگام استفاده از عدسی آنتی رفلکس است.

 

ویژگی های عدسی 

عدسی آنتی رفلکس باعث دید بهتر و شفاف می شود و این ویژگی در زمان تابش نور خورشید و هنگام رانندگی شبانه بیشتر خود را نشان می دهد.

عدسی پلاستیکی در مقایسه با عدسی های شیشه ای آنتی رفلکس سبک تر و از لحاظ فشرده بودن ظریف تر است.

پوشش آنتی استاتیک باعث عدم جذب ذرات گرد و غبار بر روی عینک آنتی رفلکس شده و به تمیز ماندن آن کمک می کند.

پوشش جنس پلاستیک در برابر خط و خش مقاوم تر و بادوام تر است.

عینک آنتی رفلکس با کیفیت دارای لایه های بیشتری نسبت به عدسی های غیر استاندارد یا معمولی است. آنتی رفلکس ها دارای رنگ ها مختلفی مانند سبز، آبی، بنفش  هستند.

 

تاریخ انقضا عدسی آنتی رفلکس

 

تاریخ انقضا

این پرسش بسیار مهم است که عدسی آنتی رفلکس چقدر تاریخ انقضا دارد و در چه زمانی منقضی می شود. باید در جواب گفت که اکثر انواع عدسی تاریخ مصرف دارند. یعنی شما از زمانی که عینک را می‌گیرید بسته به نوع استفاده شما از آن و آسیب هایی که ممکن است به عدسی وارد شود که یکی از مهمترین آسیب ها تمیز کردن با وسایل غیر مجاز مثل شال، روسری، لباس یا دستمال کاغذی پرزدار می‌باشد که همه ی این ها باعث می‌شود کم کم لایه ی ضد خش و آنتی رفلکس از بین برود و عدسی شما شروع به خط افتادن کند. به همین خاطر بعد از مدتی بسته به نوع برندش، دیر یا زود نیاز به تعویض خواهد داشت. اما عدسی های زوئینکر پوشش آنتی رفلکس مادام العمر دارد و ما این موضوع را گارانتی کردیم.

 

 

آیا عدسی آنتی رفلکس فتوکرومیک داریم؟

عدسی های فتوکرومیک معمولا همه آنتی رفلکس هستند و در عدسی های سفارشی می‌توانید این گزینه را داشته باشید که آنتی رفلکس باشد یا خیر. اما ترکیب آنتی رفلکس و فتوکرومیک قابل اجرا است، و برعکس ترکیب بلوکنترل و فتوکرومیک قابل اجراست.

به صورت کلی در مورد فتوکرومیک این نکته وجود دارد که چه سفارشی و چه تولید انبوه، می‌توانند همزمان آنتی رفلکس و فتوکرومیک باشند.

 

مراقبت از عینک آنتی رفلکس

 

مراقبت از عینک آنتی رفلکس

هنگامی که عینک آنتی رفلکس را تمیز می کنید، فقط باید از محصولی استفاده کنید که عینک سازتان به شما پیشنهاد میدهد. تمیز کننده های لنز با مواد شیمیایی سنگین می توانند به عینک آنتی رفلکس شما آسیب بزنند.
سعی کنید که قبل از اینکه بخواهید شیشه آنتی رفلکس را تمیز کنید، آن را نم دار کنید. استفاده از پارچه خشک بر روی یک لنز خشک می تواند باعث ایجاد خراش بر روی بر روی عینک شود. شیشه های آنتی رفلکس انکسار نوری که پنهان کننده نواقص بر روی سطح لنز است را از بین می برند، پس ایجاد خراش بر روی آن باعث می شود این نواقص بیشتر در لنز های آنتی رفلکس نسبت به شیشه های معمولی پدیدار شود.
مراقب باشید عینک آنتی رفلکس را به جاهایی با حرارت بالا نبرید.

 

خلاصه ی مطلب

  • عینک با عدسی آنتی رفلکس باعث بهبود بینایی، کاهش خستگی چشم و درخشندگی سطح لنز، زیباتر نشان داده شدن چشم ها می شود و تمامی این مزایا به این دلیل است که این عینک ها می توانند انعکاس را ازسطح جلو و عقب لنز عینک از بین ببرند
  • با پیشرفت تکنولوژی در ساخت این نوع عینک ها توانسته اند بازتاب نور را از لنزهای عیتک از بین ببرند و به 99.5 درصد نور موجود اجازه می دهند تا از آن رد شود و برای رسیدن به دید واضح تر به چشم وارد شوند.
  • این عینک ها تابش خیره کننده نور را کاهش می دهند و در نتیجه نور بیشتری به چشم می رسد و باعث وضوح دید بهتری خواهد شد.
  • همچنین با کاهش درخشندگی لنز عینک، چشم های فرد بیشتر خودشان را نشان می دهند و از لحاظ زیبایی اعتماد به ننفس فرد را بالا می برد.
  • برای تمیز کردن شیشه ی عینک آنتی رفلکس فقط باید از موادی که خود فروشنده عینک به شما داده است استفاده کنید وگرنه ممکن است به عینک آسیب وارد شود.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.